هوای تازه

کتابی در این باره

هوای تازه

کتابی در این باره

کامپوزیت IPS

کامپوزیت آی پی اس 

یک ماده پر کننده نانو هیبریدی برای درمانی‌های ترمیمی زیبایی است. کامپوزیت آی پی اس از جنس پلاستیک براق و مات با ماندگاری مادام‌العمر، فلورسانس و بازتاب نور فوق‌العاده است که برای ساخت رستوریشن‌های زیبا و طبیعی با ماندگاری بالا استفاده می‌شود. سه افکت متریال در کامپوزیت آی پی اس سیال، اثرات نوری منحصر به فرد و ویژگی‌های آناتومیکی دندان‌های قدامی را قادر می‌سازد تا به طور طبیعی بازسازی شوند.

خرید کامپوزیت IPS

متخصصان دندانپزشکی

 محققان و متخصصان رنگ با هم کار کردند تا فناوری رزین جدید کامپوزیت آی پی اس را به حداکثر برسانند و ویژگی‌های تنظیم و مدیریت، خصوصیات فیزیکی و مطابقت با سایه‌های غیرسازگار با یکدیگر را افزایش دهند. از نظر شیمیایی، ذرات پرکننده مورد استفاده در کامپوزیت آی پی اس از همان اجزای اساسی مانند سرامیک IPS  تشکیل شده‌اند. بنابراین، کامپوزیت آی پی اس یک کامپوزیت ایده‌آل برای استفاده در ترکیب با سرامیک IPS  است زیرا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که روکش‌های مستقیم با ظاهری طبیعی داشته باشید. سیستم IPS همچنان کار خود را با هدف ساخت روکش‌های با ویژگی‌های زیبایی شناختی بسیار دقیق ادامه می‌دهد که لبخندهای درخشان و دلخواه بیماران را به آن‌ها بدهد.

کامپوزیت آی پی اس کامپوزیتی بسیار زیبا برای پر کردن حفره در دندان‌های قدامی و خلفی است. این کامپوزیت‌ها در پنج سطح مختلف شفافیت وجود دارند. بنابراین، انواع مختلفی از ویژگی‌های آناتومیکی را می‌توان از این روکش‌ها دریافت کرد. هیچ روش ساده‌تر یا کارآمدتری برای تولید روکش‌های طبیعی دندانی وجود ندارد. کامپوزیت آی پی اس به راحتی صیقل داده می‌شود و درخشندگی زیادی را ایجاد می‌کند.

کامپوزیت دندان برای چه مواردی استفاده می شود؟


دندانپزشکان از این متد درمانی برای برطرف کردن مشکلات زیر استفاده میکنند: 

لکه دار شدن دندان ها یا تغییر فاحش رنگ آن ها 

دندانهایی که کج شده اند 

ترمیم ترک برداشتن یا خوردشدکی جزئی تا متوسط دندان 

کاهش فاصله مابین دندان ها یا از بین بردن این فاصله 

نکته: 

برای حل مشکلات اساسی تراز دندان ها و پر کردن فاصله های زیاد بین دندان ها از روش های بهینه و تخصصی تری مثل ارتودنسی استفاده میشود. 

کامپوزیت دندان تا چه مدت ماندگار خواهد بود؟


عوامل متعددی وجود دارد که که روی دوام و ماندگاری این درمان تاثیر میگذارند. برخی از این وامل عبارتند از: 

میزان توجه شخص به بهداشت دهان و دندان و مراقبت از آن 

جنس، نوع و نحوه نصب کامپوزیت IPS

سبک زندگی و نوع رژیم غذایی شخص 

هرچند که به صورت دقیق نمیتوان گفت که این درمان تا چه مدت ماندگار است، ولی بسته به شرایط بالا دوام این درمان چیزی بین 5 تا 9 سال خواهد بود. 

لمینت سرامیکی:

لمینت سرامیکی پس از تراش دندان و قالبگیری توسط لابراتوار ساخته می شود و در کلینیک توسط دندانپزشک سمان میشود (چسبانده میشود). پروسه درمان آن حدود دو الی سه هفته زمان میبرد. در جلسه اول پس از معاینه در صورتیکه لمینت سرامیکی برای شخص مورد نظر قابل انجام باشد، قالب اولیه از دندانها تهیه شده به لابراتوار ارسال میشود. در لابراتوار تغییرات بر اساس نقطه نظرهای بیان شده توسط دندانپزشک(که در تبادل نظر با مراجع بدست آمده) روی کست(قالب) اعمال و به مطب دندانپزشکی ارسال میشود. در جلسه دوم پس از بررسی و تایید نمونه ارسال شده از لابراتوار، تراش، قالبگیری و ساخت پروتز موقت آغاز میشود که میتواند سه الی چهار ساعت به طول انجامد. در جلسه سوم حدود دو هفته بعد لمینتهای سرامیکی از لابراتوار ارسال میشود. پس از امتحان آنها در دهان و تایید آنها توسط دندانپزشک وبیمار ، پروسه چسباندن آغاز میشود که خود زمانبر است و ممکن است دو الی سه ساعت به طول انجامد.

منبع : https://pishrodent.com/shop/ips-empress-direct/