هوای تازه

کتابی در این باره

هوای تازه

کتابی در این باره

هزینه ارتودنسی فک بالا

چرا در هیچ جایی قیمت ارتودنسی را عنوان نمیکنند؟

احتمالا بارها و بارها در اینترنت عباراتی مانند قیمت یا هزینه خدمات دندانپزشکی مانند هزینه ایمپلنت دندان، هزینه لمینت دندان و … را جستجو کرده اید اما هیچگاه نتوانسته اید قیمت و حدود هزینه هیچکدام را پیدا کنید زیرا اصولا هیچ جایی هزینه ها را درج نمیکنند. در خصوص ارتودنسی نیز قضیه به همین شکل است. اما چرا؟


چرایی این موضوع را باید در عوامل تاثیر گذار بر روند درمان ها و پروسه های ارتودنسی جستجو کرد. مشکل هر شخص و شدت آن، منحصر به فرد است. اینطور نیست که همه افرادی که به یک کلینیک دندانپزشکی یا مطب یک متخصص ارتودنسی بروند با یک روش درمان شوند و یا تمام مراحل درمان مشابه هم باشد. برخی ها مشکلات جزئی دارند و برخی دیگر مشکلات بسیار شدید که حتی ممکن است نیازمند عمل جراحی فک باشند. بنابراین نوع دستگاه های ارتودنسی بکار رفته برای اصلاح مشکل و همچنین مدت زمان درمان نیز متفاوت خواهد بود. همه این ها باعث میشود قیمت ارتودنسی متغییر باشد و تنها با مراجعه حضوری به یک متخصص ارتودنسی و بعد از ارزیابی های حرفه ای قابل برآورد باشد.

 

هزینه ارتودنسی

هزینه ارتودنسی در سال ۹۹


آنچه درمان ارتودنسی در مطب دکتر  متخصص ارتودنسی را متمایز میکند درمان با بهترین کیفیت کاملاً توسط خود دکتر، صرف وقت بسیار، پیگیری منظم پیشرفت درمان و استفاده از بهترین مواد و وسایل می باشد. اطمینان داشته باشید که هزینه ارتودنسی به نسبت خدمات ارائه شده بسیار مناسب می باشد.



پرداخت هزینه ارتودنسی در مطب بصورت اقساط می باشد و تعداد اقساط بستگی به مدت درمان دارد.

تهیه فتوگرافی قبل و بعد از ارتودنسی بدون دریافت هرگونه هزینه انجام می شود.

بابت دستگاههایی که در لابراتوار ساخته می شوند مبلغی دریافت نمی شود.

شروع درمان ارتودنسی ثابت همراه پکیج بهداشت دهان و آموزش بهداشت توسط دکتر ارتودنسی می باشد .

درطول مدت درمان چنانچه نیاز به وسیله یا اقدامات درمانی اضافی باشد چنانچه بیمار توصیه های متخصص ارتودنسی را رعایت کرده باشد هزینه اضافه ای نخواهد داشت.

نگهداری نتیجه درمان: در انتهای درمان ریتینر یا نگهدارنده ثابت و متحرک و ویزیتهای دوره نگهداری بعد از ارتودنسی هزینه ای درنظر گرفته نمی شود.

هزینه ارتودنسی نامرئی متحرک با استفاده از پلاک های شفاف ( اینویزالاین ) حداقل به اندازه ارتودنسی ثابت با براکت های فلزی می باشد و بسته به شدت مشکلات دندانهای فرد و تعداد پلاکهایی که لازم است هزینه درمان افزایش می یابد مثلاً می تواند مشابه ارتودنسی ثابت با براکت سرامیکی باشد. در ضمن حدود نیمی از هزینه اینویزالاین در ابتدا پرداخت می شود.

برای درمانهای ارتودنسی کودکان که بصورت دو مرحله ای انجام می شود برای مرحله دوم (ارتودنسی ثابت) ده درصد تخفیف لحاظ می شود.

تعرفه ارتودنسی سال ۹۹ مانند سالهای گذشته در ابتدای سال تعیین شده است و تا انتهای سال ملاک می باشد مگر اینکه شرایطی ایجاد شود که تورم بصورت غیرعادی افزایش یابد.

در مطب دکتر مهریزی دکتر متخصص ارتودنسی قیمت ارتودنسی در سال ۹۹ به شرح ذیل می باشد و برای افرادی اعمال می شود که درمان ارتودنسی دندان خود را در سال ۹۹ آغاز کرده اند.

هزینه ارتودنسی مانند هر خدمت دندانپزشکی دیگری به فراخور مورد بیمار، سن، نوع و زمان درمان و مهارت، تبحر و تخصصی دندانپزشک ارتودنتیست، متفاوت خواهد بود. لذا مراجعه به مشاوره دندانپزشکی و انتخاب بهینه ترین نوع درمان و اجتناب از مراجعه به افراد غیر متخصص و غیر حرفه ای، تا حد زیادی هزینه ارتودنسی را کاهش داده و مانع از هدر رفتن زمان و هزینه ارتودنسی شما خواهد شد.


بسیاری از بیمارانی که نیاز به ارتودنسی دارند، از گرفتن وقت مشاوره برای مراجعه به متخصص ارتودنسی ابراز نگرانی می کنند. بخشی از این نگرانی مربوط به عدم اگاهی از مسائل هزینه های ارتودنسی در درمانهای ارتودنسی می باشد.  قبل از شروع درمان ارتودنسی بیماران می خواهند بدانند که “هزینه ارتودنسی چقدر است؟”

قیمت تقریبی ارتودنسی دندان در سال ۹۹ چقدر است؟

جدول زیر تعرفه و هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را به صورت خلاصه و کلی نشان می دهد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و هزینه هر روش ارتودنسی ادامه مقاله را بخوانید.


آیتم هزینه تقربی

ارتودنسی ثابت کودکان از 12 تا 24 میلیون

ارتودنسی متحرک کودکان از 4 میلیون به بالا به ازای هر فک

ارتودنسی ثابت بزرگسالان 14 تا 26 میلیون تومان برای هر دو فک

ارتودنسی متحرک بزرگسالان از 6 میلیون تومان به بالا

اطلاع از هزینه ارتودنسی یکی از مهمترین عوامل تصمیم گیری درباره انجام درمان ارتودنسی بیماران است، ما سعی می‌کنیم قیمت ارتودنسی را با شرایط عالی ارائه کنیم تا کسی به دلیل هزینه‌های زیاد درمان مجبور به تحمل ناهنجاری‌های فک و دندان نباشد.


لبخند ما یک جزء بسیار مهم از هویت ما را تشکیل می‌دهد، زیرا بر احساس ما در مورد خودمان و نیز نوع نگاه دیگران به ما تأثیر زیادی می‌گذارد. مطالعات ما نشان می‌دهد که افراد مختلف در هر سنی که باشند، اگر دندان‌های سالم و مرتبی داشته باشند معمولاً در موقعیت‌های اجتماعی مختلف، در مقایسه با افرادی که از نامرتبی و به‌ هم‌ ریختگی دندان‌ها رنج می‌برند، از احترام و جایگاه بالاتری برخوردار خواهند بود.

عواملی که به عنوان شاخص در تعیین هزینه ارتودنسی موثر هستند عبارتند از :


نوع درمان ارتودنسی

طول درمان ارتودنسی

میزان ناهنجاری

نیاز به درمان جانبی

متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک عمومی

مطب یا درمانگاه

بیمه ارتودنسی

انتظارات بیمار از ارتودنسی